Handelsbetingelser

Virksomhedsoplysninger
Laladreams 
Hindbærvej 2
9000 Aalborg
Tlf. +45 27636576
CVR: 36699892

Kontaktoplysninger
mail@laladreams.dk
Tlf. +45 27636576

Betalingsprocedure
Du kan trygt og sikkert betale med kort hos laladreams.dk. Vi tager imod kort som Dankort, Visa, MasterCard og Mobilepay. Dit køb håndteres derefter af PensoPay og QuickPay. Laladreams har derfor ikke adgang til dine kortoplysninger. Du modtager en bekræftelse pr. mail, når dit køb er gået igennem.

Levering
Leveringstiden for din ordre er 1-3 hverdage.
Laladreams afsender dine varer med følgende forsendelsesmetoder: DAO - Hjemmelevering, DAO - Levering til pakkeshop, GLS - Hjemmelevering, GLS - Levering til pakkeshop.
Fragten bliver beregnet ud fra vægt.
Du vil altid modtage et track and trace nr. så du kan følge din pakke, fra vores lager og hjem til dig.

Fortrydelsesret
Ved køb hos laladreams.dk har du 14 dages fortrydelsesret, som beregnes fra den dag du modtager varen og 14 dage frem. Ligger din pakke i en pakkeshop, gælder de 14 dage fra den dag varen ankommer i din pakkeshop.

Ved flere forskellige varer, bestilt på samme ordrer, men med forskellige leveringstider, gælder fortrydelsesretten når du er i besiddelse af den sidste varer.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

For uafhentede varer debiteres kunden omkostninger for returfragt svarende til de omkostninger vi har i forbindelse med returneringen.

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

Hvordan returnerer jeg varen?
Hvis du ønsker at returnere din vare, skal du oplyse Laladreams på mail@laladreams.dk om, at du vil fortryde dit køb. Herefter returnerer du din pakke til følgende adresse:
Laladreams ApS
Hindbærvej 2
9000 Aalborg

Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig som køber, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.

Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb du har indbetalt til os, tilbage.
I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.
Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Reklamation
Når du handler hos laladreams.dk som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen være rettidig.
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.
Reklamationer modtages ikke hvis disse er sendt på efterkrav eller uden omdeling.

Prisfejl
Hvis en pris er åbenlyst forkert, og du på rimelig vis burde have opdaget dette, er vi ikke forpligtet til at levere det pågældende produkt til den forkerte pris.

Klage over køb
Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til kundeservice på mail@laladreams.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.

Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.forbrug.dk
Er du forbruger med bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her –http://ec.europa.eu/odr

Persondatapolitik
laladreams.dk behandler oplysninger om køber, som består af kundeadministration og markedsføring.

Ved første ordrer, køber placerer på laladreams.dk, bliver køber registreret som kunde. De personlige oplysninger, der registreres, er: Navn, adresse, telefonnummer og e-mail. laladreams.dk registrerer desuden alternativ leveringsadresse, hvis køber indtaster en sådan i forbindelse med købet.
Vi registrerer og videregiver dine personoplysninger for at kunne levere varen til dig.
Der videregives følgende oplysninger til DAO eller GLS: Navn, adresse, telefonnummer og e-mail.

Bliver laladreams.dk opmærksom på, at oplysninger om køber er forkerte eller vildledende, er laladreams.dk berettiget til at rette eller slette oplysningerne, således at behandlingen kan ske på et rigtigt grundlag.

Den dataansvarlige på laladreams.dk er Laladreams ApS
Som registreret kunde hos laladreams.dk, har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til: mail@laladreams.dk

De personlige data opbevares minimum i fem år, som et krav i bogføringsloven. Herefter slettes dine personlige data i vores system.